Information

Information och köpvilkor för badbutiken.se

Ansvar

Folkpool AB står bakom Badbutiken.se. Vi förbehåller oss rätten att ändra våra köpvillkor utan något föregående varsel. De priser och köpvillkor som var online vid beställningstillfället är det som gäller för ditt köp.

Pris

Priser på Badbutiken redovisas inklusive moms och exklusive frakt.

Leveranstid

Vi levererar våra produkter med DHL som brev, paket eller Pall. Leveranstiden är normalt 2–7 arbetsdagar om varan finns på vårt lager. Vid rest försöker vi ange den förväntade leveranstiden angiven som veckonummer. För närvarande tar vi bara emot och skickar ordrar inom Sverige.

Order

När vi tagit emot din order bekräftar vi denna via e-post. Drabbas din beställning av rest så meddelas du också detta och kan då ändra eller avboka din beställning om du önskar.

Direktinbetalning

Är du ansluten till Internetbanken hos Nordea, Swedbank, SEB eller Svenska Handelsbanken kan du göra betalningen direkt från ditt konto.

       

Bank/Kreditkort

Betalar du med Visa eller Mastercard görs det med hjälp av 3D Secure. Ett helt säkert sätt att överföra pengar över Internet. Överföringen sker med SSL-kryptering genom betalväxeln Paynova, vilket förhindrar obehöriga att se dina kortuppgifter. Folkpool AB sparar alltså ingen information om själva kortet utan den informationen lagras endast hos Paynova.

                 

Fraktkostnad

Vi debiterar frakt på beställda varor enligt följande taxa:
0 – 1 kg 75 kr
2 – 3 kg 125 kr
3 – 5 kg 150 kr
5  10 kg 190 kr
10 – 15 kg 240 kr
15 – 20 kg 275 kr

PALL.ETT. halvpall 725 kr
PALL.ETT. helpall 900 kr
Hemleverans ingår med PALL.ETT.
Avikelser i fraktkostnader finns på specifka produkter beroende på särskilda fraktsätt. Dessa avikelser redovisas i kassan.

Personuppgifter inloggning

Folkpool är ansvarig för personuppgiftsbehandlingen. Ändamålet med personuppgiftsbehandlingen är att Folkpool ska kunna fullgöra sina förpliktelser mot kunden på grund av beställningen. Kund har rätt att efter skriftlig begäran i enlighet med personuppgiftslagen, från Folkpool, få information om behandlingen av de personuppgifter som rör kunden. Folkpool kommer i enlighet med personuppgiftslagens krav att på kundens begäran tillhandahålla kunden information om behandlingen av kundens personuppgifter och rätta eventuellt felaktiga personuppgifter om kunden. Vi försäkrar att vi inte säljer eller överlåter några personuppgifter till andra parter.

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå måste du göra en anmälan om skadan. Är ytteremballaget skadat görs anmälan direkt till transportören. Skadan måste anmälas inom skälig tid efter att felet upptäckts, helst inte längre än sju dagar efter det upptäckts.. Anmälan görs då till vår supportavdelning. Ring telefonnummer 08-554 810 00 och fråga efter supportavdelningen. Beroende på skadans omfattning byts produkten ut eller så ordnar vi med en reparation.

Instruktioner

För tekniska produkter eller de som kräver installation finns svenska manualer ofta på artikelsidan eller för nedladdning på vår hemsida www.folkpool.se/support.

Tilläggstjänster

Önskar du hjälp med installation av köpt vara skall du kontakta din närmsta återförsäljare.
Du hittar alla våra återförsäljare på www.folkpool.se/aterforsaljare.

Retur

Enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp utan anledning inom 14 dagar från att du tagit emot varorna. Returnerade varor ersätts fullt vid retur i oskadat skick, returfrakt står ni som konsument för själv. Du har även 14 dagars bytesrätt som löper från den dag du mottagit din beställning. Varan får vara funktionstestad, men inte ha varit använd och skall återsändas i originalemballage. Om varan återsänds i annat emballage eller är i skadat skick har Folkpool AB rätt att göra ett returavdrag om 20% på varans värde.

Villkor för Retur

Innan retur av vara rekommenderar vi att du kontaktar vår supportavdelning, info@folkpool.se, och skriver varför du vill returnera varan. Du får då ett e-mail med information on fraktuppgifter. Vid samtliga returer står köparen för returfrakten. Resterande belopp krediteras köparens konto eller kreditkort inom 30 dagar från retur.

Ej utlöst försändelse

Ifall köparen inte tar emot eller löser ut beställd vara debiteras fraktkostnaden samt en expeditionsavgift om 250 kr.

Garanti/Reklamation Badbutiken

Vi lämnar 2 års garanti på våra varor. Detta gäller dock inte slitdetaljer såsom packningar, axeltätningar, glödlampor, halogenlampor och dylikt. Garantin omfattar heller inte fel som uppkommit till följd av olyckshändelse, åverkan eller obehörigt ingrepp. Produkten skall vara använd med gott omdöme och i normal omfattning. Fel skall anmärkas omedelbart efter att det upptäckts. Folkpool AB ansvarar inte för följdfel uppkomna på grund av att felaktig vara använts efter det att fel upptäckts eller borde ha upptäckts.

Folkpool lämnar 3 års reklamationsrätt på varor med 2 års garanti. För poolliner (0,75-0,8 mm), och filtertankar från Hayward gäller 5 års garanti. Vid reklamation skall köparen påvisa att produkten är felaktig. I övrigt gäller samma regler som för garanti.

När fel upptäckts skall du ta kontakt med den återförsäljare som ligger närmast dig. Av dem får du ett e-postmeddelande innehållande garanti-/reklamationsblankett. Vid garanti/reklamation ansvarar köparen för eventuell demontering och återmontering. Folkpool AB står för fraktkostnaderna. Alla garantier/reklamationer förutsätter att våra instruktioner och skötselanvisningar följts.